Theme by Kran

8/22/2017

Back to School | 1

Cześć, cześć, cześć! c:
Jak tam? Co słychać? Ja ubolewam nad tym, że zostało tak mało czasu do rozpoczęcia szkoły, jednocześnie cieszę się, bo niedługo czekają mnie szkolne zakupy. W tym roku co prawda wyjątkowo późno, ale cóż - brak czasu. Mam już zeszyty A5 i ołówki, reszta dopiero w sobotę. Może zrobię haul bts? Zobaczymy.

Dzisiaj chciałabym wam opowiedzieć trochę o tym, jakie mam postanowienia na nowy rok szkolny. Wiem, że rzadko się do nich stosujemy dłużej niż miesiąc, ale do niektórych stosowałam się cały rok i jestem z siebie dumna. Oczywiście zdarzało się, że nie miałam już siły ich wypełniać, lecz reflektowałam się następnego dnia.


Biurko


W roku szkolnym mieszkam w internacie, mam do dyspozycji cały pokój tylko dla siebie i mogę wszystko układać tak, jak mi się podoba. W zeszłym roku udało mi się utrzymywać porządek, w tym roku również mam n a to nadzieję.
Jak to robię? Wszystko ma swoje miejsce.
Zeszyty trzymam w pudełku. Tak, ładnym pudełku obklejonym ozdobnym papierem. Mieszczą mi się tam wszystkie i zawsze mam je pod ręką.
Książki są nad moją głową - w wiszącej półce. Wystarczy, że odsunę odrobinę krzesło i podniosę tyłek.
Wszelakie pisadła mam na biurku w słoiczkach, pojemniczkach i innych. Korzystam z wielu kolorów podczas nauki. Nie wiem, czy mi to pomaga, ale to lubię i wygląda ładnie! ^^
W szufladzie trzymam wszystkie pierdółki - zakładki indeksujące, samoprzylepne karteczki.
Chociaż i tak najlepiej uczy mi się w łóżku. 


Nauka



Tak jest! Ucz się, ucz, bo nauka to potęgi klucz. Jednym z moich postanowień jest systematyczna nauka. W pierwszej klasie jakoś udało mi się bez tego, ale na przykład zawaliłam drugi semestr historii, czego bardzo żałuję, bo uwielbiam historię i z powodzeniem mogłabym mieć piątkę zamiast czwórki na koniec roku.
Mój system nauki polega na robieniu sobie notatek na przedzielonych na części kartkach A4. Potrafię mnóstwo czasu spędzić na przepisywaniu i skracaniu pojęć czy najważniejszych informacji. Ważna jest w takim wypadku przejrzystość i słownictwo. Staram się używać wówczas myślowych skrótów. Większość moich notatek jest do rozczytania przez innych, gdyż staram się na nich pisać bardzo starannie. Do tego właśnie są mi potrzebne zakreślacze i cienkopisy, z nimi łatwiej jest mi się zorientować, co jest najważniejsze.
Z tego co wyczytałam w Internecie, przed nauką warto zjeść nieco czekolady, a notatki robić długopisem koloru niebieskiego.

Szafa



W internacie mamy szafę, komodę i kilka półek w tak zwanej bieliźniarce. W zeszłym roku w szafie wisiały tylko stroje z koła teatralnego oraz kurtki czy bluzy, których nie chciało mi się składać. Bluzki na wf, dresy, t-shirty i spodnie dosłownie walały się po komodzie. W tym roku pewnie będzie podobnie, jednakże postanowiłam większość swoich ubrań sortować i wieszać w szafie.
Wiadomo, że zawsze przyda się dodatkowa para skarpetek, majtek czy sweter, kiedy okaże się, że jest na dworze dość chłodno. Jednakże miałam manię zabierania ze sobą do internatu całej walizki ciuchów, w tym chyba ze czterech par spodni, z których nosiłam ledwie dwie. Teraz postanowiłam posortować ubrania dniami i jeszcze w domu dopasować to, co będę chciała założyć w danym tygodniu. W ten sposób, mam nadzieję, uniknę ciągania walizki.
To chyba tyle z moich szkolnych postanowień. A wy, co sobie każdego roku obiecujecie?


Zdjęcia pochodzą z pinterest.com

2 komentarze:

  1. Pokój jednoosobowy w internacie? Myślałam, że to tylko mity!
    Mam nadzieję, że wszystko będzie tak, jak sobie to zaplanujesz, ja życzę Ci powodzenia i tego, żeby wszystko układało Ci się tak jak sobie to wymarzyłaś!
    Pozdrawiam serdecznie,
    https://paulina-berczynska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam szkolnych postanowień ... jednak kiedyś miewałam takowe. :) Jestem już po szkole średniej, niedługo studia ale tutaj nic sobie nie postanawiam i nie obiecuje bo życie studenta bywa różne :D No może postanowię sobie , że zaliczę wszystkie semestry i wystarczy. :D
    Zapraszam tutaj na blog do mojego kochanego Bartusia -->
    https://bartollandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Będzie mi miło, jeżeli napiszesz kilka słów. c: